EN
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۱ فروردين   

کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان، هفتم خردادماه با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اعضای این کارگروه تخصصی، موضوع بیماری های مشترک انسان و دام در استان( هاری، تب کریمه کنگو،سالک و تب مالت)، ممنوعیت تبلیغ کالاهای مشمول ماده 7 قانون احکام دائمی دولت، اجرا شدن دستور العمل ایمنی و بهداشت عوامل اجرایی قانون پسماند، آیین نامه بهداشت محیط مشاغل خانگی، کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مشکلات نانوایی ها در استفاده از آرد نامناسب در تولید انواع نان را در دستور کار قرار دادند.

 

 سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در این نشست گفت: موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوعاتی هستند که سال ها استان و کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با آنهاست و در سال های گذشته روش های متنوعی در این راستا مطرح و اجرا شده است که بعضا نیز با مشکلاتی در این حوزه روبرو بودیم .

 

"حمید ملانوری" با بیان اینکه مشکلات در حوزه های مختلف وجود دارد، افزود:  مهم این است که در بحث های مدیریتی چگونه تلاش  کنیم تا از تجارب دستگاه ها برای حل مشکلات استفاده کنیم.

 

 وی ادامه داد:  نباید در مواقع بحران و حساس جزیره ای عمل کنیم و باید برای حل مشکلات از ظرفیت نهایی همه دستگاه ها استفاده کنیم .

 

 وی همچنین در این نشست موضوع راه اندازی پست های قرنطینه در مبادی ورودی استان را مطرح و بر مجهز شدن استان  به پست های قرنطینه دائمی در حوزه دام، طیور، آبزیان در مبادی ورودی تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این کارگروه تخصصی گفت: هاری، تب کنگو، تب مالت و سالک چهار بیماری شایع در استان کرمان در حوزه بیماری های مشترک میان انسان و دام است.

 

 دکتر"حمید رضا رشیدی نژاد" افزود: در مورد بیماری هاری باید مدیریت صحیح و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در استان کرمان انجام شود.

 

 وی کنترل کنه در جمعیت دامی استان با تاکید بر مناطق با شیوع بالا، ساماندهی ذبح دام خارج از کشتارگاه و تعیین وضعیت دام قاچاق استان را راههایی برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو پیشنهاد داد.

 

 وی در مورد بیماری سالک و وضعیت شیوع این بیماری دراستان گفت: این بیماری بیشتر در حاشیه های شهر و مناطق فقیر نشین و مناطق با خشکسالی و تغییر اقلیم شیوع دارد.

 

وی بیان کرد: کانون های جدید این بیماری در شهرک صنعتی و منطقه الله آباد در شهر کرمان شناسایی شده است.

 

 وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین واکسنی برای مبارزه با بیماری سالک ساخته که اکنون مراحل تایید وزارت بهداشت را طی می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان این کارگروه اشاره ای هم به انتخاب شعار مجمع سلامت استان برای سال جاری کرد و گفت: شعار امسال این مجمع" هزار روز طلایی زندگی " انتخاب شده که دوره بارداری و شیرخوارگی را مورد تاکید دارد.

 

 وی اجرایی شدن این شعار را منوط به همکاری همه دستگاه ها عنوان کرد و گفت: در حال تدوین شرح وظایف دستگاه های تاثیر گذار برای اجرایی شدن این شعار هستیم و بزودی این شرح وظایف ابلاغ خواهد شد.

 

 وی تاکید کرد: هزار روز طلایی زندگی هر فرد از آنجایی دارای اهمیت است که این روزها نقش بسزایی در شکل گیری آینده هر فرد هم از نظر جسمی، روحی و روانی دارد.

 

انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
آ+
آ
آ-